Friday, April 13, 2012

Sembang pagi bersama Abg Din & Rafiq 13/4/12


Bismillahirahmanirrahim

PENGALAMAN RAFIQ INAS FX
harap semua yang membaca dapat mengambil pedoman

---Rafiq Inas FX---
Dulu saya trade macam2 cara tapi semuanya tak menjadi asyik loss sahaja ..
terdengar akan TBST/Abg Din .. trade naked ikut bank .. mmm logik ke ..
trade tanpa indi .. tanpa news .. bla bla bla ..
saya fikir ini kerja gila .. logik ke .. boleh masuk akal?
saya tanya lagi ..
logik ke ..
logik ke ..
logik ke ..
dekat 10 kali persoalan yang sama .. akhirnya saya kata dekat diri saya ..
"Cuba kau bagi ruang .. bagi peluang .. bagi masa utk kenali TBST" 28Fe11 saya add Abg Din ..
mulanya saya tak tahu TBST ada group study .. ada terbaca & sayapun request utk join
3Mac11 Abg Din terima saya masuk group "Trade Bank & Smart Trade"
siap minta personal coach lagi hehe .. dulu lain sekarang dah lain ..
susah .. memang saya akui .. amat susah .. Abg Din lebih susah dari saya .. nak siapkan nota2
nak sampaikan kepada pemalas seperti saya .. hehehehe
susahnya lah nak belajar ini .. nak cari nota2 TBST ini walaupun dah ada tapi berterabur ..
mula2 memang saya PEMALAS .. yelah nak cari sana nak cari sini .. nak baca itu nak baca ini ..
setahu saya Trade Forex ini .. nak cepat belajar .. nak cepat faham .. nak cepat trade lot besar .. nak cepat kaya ..

(Abg Din -- hehe tamak sungguh Rafiq ni)

sebab loss dah banyak sangat so nak cover cepat2 hehehe
sampailah satu hari ketika borak2 kosong di chat ..
biasalah budak pemalas .. kebetulan pula .. masa tu terjadinya ST di EU/GU
saya bertanya satu benda kepada Abg Din .. satu je soalan .. tapi kurang ingat apa soalan itu
soalan berkaitan dengan ST ..
tapi Abg Din tidak menjawab terus .. Abg Din tanya kembali kepada saya .. "Apa yang you faham dengan Smart Trade ini?"
hehehe kan dah terkena .. jujur saya cakap .. saya menggigil nak jawap soalan itu ..
terdiam saya .. dekat 20 min membisu .. tak tahu nak jawab apa ..
mulalah kelam kabut mencari nota ..
serius saya malu .. malu kat semua yang ada dalam chat itu ..
sebab saya tak mampu nak jawab .. TRADE BANK pun tak reti inikan pula nak tanya ST malam itu berlalu begitu sahaja .. tak ada apa2 yg saya nak katakan lagi ..
memberi saya satu pengajaran yang besar .. malam itu juga
saya TERMENUNG .. saya bertanya2 kepada diri sendiri ..
saya berkata "INI TAK BOLEH JADI NI"
malam itu juga saya scroll FB Abg Din .. saya copy segala yang ada .. status/photo/apa saja yg berkait
masa tu abg din ada 3 FB

1) trade bank khas utk trade bank..
2) forex forex e utk smart trade
3) jamuddin campur2..

tak silap sy la..1 minggu masa sy habiskan utk copy paste..
copy paste..
copy paste..
copy paste..
paste kat word..
minggu ke 2.. print out semua..semua sy print..
tak ingat la berapa page.. 300 - 500 page tak silap..
ada lagi sampai sekarang sy simpan.. sy buat buku..

ok.. sy share sikit apa yg sy TERMENUNG tu..
masa termenung tu..
" apa salah aku?
apa yg aku nak?
nak jadi apa aku ni?
sy hanya dapat satu jawapan..
jawapannya ialah aku mahu belajar & terus belajar ..
sebab itu aku bertanya .. hehehe .. sekali silap tanya lah ..
.... sambung balik ..

lepas printout semua saya baca satu per satu ..
faham ke tidak .. belakang kira ..
saya tanda isi2 penting .. memang serabut .. sangat serabut .. pening .. panadol 10 papan
pagi petang siang malam saya baca .. baca sampai habis .. habis baca .. saya susun ikut tajuk ..
mcam2 tajuk saya dapat pada mulanya .. saya baca lagi ..
bacaan kedua .. bacaan kedua lebih bermakna .. saya dapat bahagikan kepada dua tajuk besar
tahu apa tajuk itu?

tajuk yang paling besar .. "TRADE BERSAMA BANK BESAR" DAN INI TERBAHAGI KEPADA DUA

1) TRADE BANK
2) SMART TRADE

dulu bercampur2 .. EU, GU, UC ..

---- Abg Din ---

Baca ulang-ulang , tanda Isi-isi Penting supaya FAHAM..
Usaha luar biasa .. pagi petang siang malam ..
.. RAHSIA .. "Termenung & fikir dalam dalam"

Tanyakan diri:

1) Apa Salah Aku?
2) Apa yang Aku MAHU?
3) Nak Jadi Apa Aku ini?

--- sambungan Rafiq ----

dah dapat tajuk besar saya baca lagi .. 3rd round
semakin berminat utk membaca .. sebab makin faham ..
dah ada cahaya .. cahaya yg menerangi ..
walaupun tak cerah mana .. selesai baca ..
saya start tulis apa yang saya faham .. tanpa merujuk nota2 ..
kira buat karangan utk peperikasaan lah ni hehehe ..
tulis tulis tulis .. buat rumusan ..

(Abg Din --- inilah LANGKAH BESAR)

dari 500++ page tadi .. saya hanya dapat rumuskan dalam beberapa page sahaja ..
cerita Abg Din yg panjang lebar .. sikit sahaja sebenarnya .. hehehe
macam cerita kartunpun ada ..
la .. ini je ke yg aku kena faham ..
nak kena kuasai .. memang lawak .. tepuk dahi .. tanda cahaya semakin bertambah ..
lepas selesai buat rumusan ..
saya mula melukis .. lukis bentuk2 Trade Bank .. bentuk2 Smart Trade ..
semuanya saya lukis tangan .. guna kertas & pen warna2 ..
bentuk merata bank sell
bentuk merata bank buy
menaik bank sell
menaik bank buy
menurun bank buy
menurun bank sell
dah lukis bentuk .. saya lukis contoh2 yg tersedia ..
contoh market yang memang dah ada .. sama je pun
masa dah habis sekitar 3 minggu ..
terus melukis .. buat backtest .. start 2008 .. tahun 2008
setiap tarikh saya lihat .. ada bank atau tidak ..
jadi ke tak .. batal ke .. saya lihat & saya lukis ..
MELUKISLAH RAHSIA TERBESAR
terus melukis .. lukis lukis lukis lukis ..
akhirnya bula april 2011 .. hehehe masa utk beraksi .. terjemahkan ilmu kepada trading ..
April 2011 saya mula start trade dengan usd1000
penutup april akaun saya sudah sampai usd3000 .. total lebih 1000pip saya berjaya
memanglah tersangat jauh perbezaan dengan cara saya trade zaman purbakalu dulu ..
perasaan gembira yang tersangat ..

(Abg Din -- BETUL saya ada lapuran ini .. saya masih ingat)

sampai tak tahu nak kata apa ..
memang hiduplah memory .. tengok live market ..
kita dah tahu nak pergi mana market .. tinggal tunggu je hadirnya bank ..
seingat saya .. masa itu Abg Din belum ajar lagi TK bank reverse 1@2 jam ..
tapi saya dah perhatikan .. bila bank masukje akan berlaku reversal
dulu saya panggil ini peluang keemasan .. sekrang dah dipanggil TK Bank Reverse
sangat bermakna ..
sampailah sekarang saya terus melukis .. saya suka cabar diri .. uji diri .. cari kefahaman
test kefahaman pada REAL LIVE TRADE ..
sebab akaun demo, saya banyak main2 ..
mcam plan gila April-Aug 2012 yang sedang saya buat ini ..
plan mingguan 50pip sahaja .. yang 50 pip seminggu ..
sehingga kini dari modal hanya usd40 saya dah berjaya naikkan hingga us6000
dalam tempoh 2 minggu
saya dah withdrawpun hehehe .. tukar broker ..
sekarang saya start pula dengan usd100 baru semalam ..
ini akaun uji kaji ..
oklah setakat ini dulu yg dapat saya kongsikan pengalaman saya ..

ribuan terima kasih saya ajukan kepada Abg Din & semua family TBST yg banyak support perjalanan saya ..

---Abg Din ---

Saya rumuskan .. BEST SELLER experience TBST ini .. (LEGEND TBST) ..
1) Sifat "Termenung dan Befikir Dalam-dalam" akan Ubah Diri dari pemalas ke rajin
2) Belajar dengan Tertib .. ikut cara yang BETUL .. hingga MEMORY HIDUP..

Tertib belajar yag BETUL IALAH ..

1) Baca dan Buat NOTA .. tulis ISI-ISI PENTING .. Rafiq dah ulangi kompilasi nota2 lebih 3 kali baru mula datang cahaya
2) Lukis .. lukis .. lukis .. mulakan dari bulan Mei 2011 hingga ke hari ini pun agak memadai
3) Uji Diri Anda Sendiri ..

Dulu ada saya kata .. lebih kurang beginilah kata-kata saya ..

"BILA ANDA BERADA DI LEMBAH YANG PALING RENDAH .. BARU TERUJI .. TERSERLAH .. "

Kewibawaan anda ..

"HANYA SETELAH ANDA TURUN KE LEMBAH YANG PALING DALAM, BARULAH ANDA HARGAI KEINDAHAN SEBUAH GUNUNG YANG TERTINGGI"

Tatkala anda berada di bawah, ketika itulah KeUnggulan anda terserlah, Ketara, Teruji ..
Dan Anda memerlukan pengalaman getir sebanyak mungkin utk menzahirkan keunggulan anda..
syabas Rafiq .. dalam masa 1 Bulan anda dapat menguasai TBST dengan baik

--Rafiq--

Berkat tunjuk ajar Abg Din .. saya akan buktikan ..

--Abg Din--

kerana satu sifat sahaja .. Bukan banyak .. SATU SIFAT sahaj .. iaitu: BUAT APA YANG SAYA SURUH IAITU TAAT

sampai di sini sahaja .. Assalamualaikum ..

--Amin--

No comments:

Post a Comment