Tuesday, April 24, 2012

25/04/2012 BY: ABANG DIN ( TRADE BANK )

25/04/2012
BY: ABANG DIN ( TRADE BANK )

Saya ceta sikit...mcm mana saya dpt create TBST...

Saya mcm tuan tuan dan puan puan juga...mula Trade forex guna Indicator..
kita SERUPA saja..he he

TApi saya suka perkara yg LOGIK...MASUK AKAL..
..Saya Terfikiir....Kenapa Buffet jadi pelabur terbaik Dunia?....kenapa?....Kenapa?...

Saya Terfikir..Kenapa Dan Zanger..Boleh pecahkan rekod dunia dlm pelaburan...yg TerBaik?
Kenapa?
Kenapa?
ini persoalan yg bermain di MINDA saya...
Jawapan AKAL saya...Tentu ADA RAHSIA..
ILMU mereka..
ini jawapan Minda saya...
saya pun tergerak utk mengetahui APA ILMU mereka ini...

saya membaca....membaca..
Berpuluh ribu..kata kata mereka..
mcm mcm pandangan mereka...
..............................

contoh mudah la...
sepohon pokok...
besar...kukuh
ada beribu ribu ranting...
ada beratus ribu daun..
ada beribu ribu tunas...bunga atau buah
ada beratus ratus akar nya...

tapi....
tentu ada ASAS yg Kuat...utk jadi pokok yg besar ini
kesilapan biasa yg di buat oleh org belajar
adalah...SALAH FAHAM..

SALAH TERTIB...
..Kebanyakan org PILIH daun..kerana ..daun YG banyak nampak...he he
pilih buah..kerana nampak sedap..he he
pilih batang pokok kerana nampak besar...

PILIH benda yg NAMPAK...
kalau kita hanya BACA ...BACA saja..
kita akan salah faham

kita akan SALAH...
sampai bila bila akan SALAH...
sampai Bila bila akan TAK FAHAM...
Atas Rahmat ALLAH swt...

saya Terjumpa ASAS nya..
Agak Tersembunyi...seolah olah Tak nampak
kerana byk nya daun tadi..ranting tadi
Dalam puluhan ribu kata kata atau Idea Dan Zanger ini...ASAS nya hanya satu saja...mcm pokok kayu...Akar Tunjang nya satu saja..iaitu.."FOREX HAS MEMORY"

maksud saya...
kata kata Dan Zanger...bepuluh puluh ribu...di internet..di interview..buku..
tapi...
yg BERNILAI sangat hanya 3 perkataan ini saja

dari 3 ini...saya kembangkan...
mcm sebuah pokok tadi...
dari akar TuNjang....
baru lah lahir akar akar lain..
pohon nya...ranting nya...daun nya..tunas nya..bunga nya dan buah nya...
maka...lengkap lah sepohon pokok..

Dari "Forex Has Memory"....lahir la Chart patterns/bentuk market....volumes...sifat sifat eu
idea...Kerangka Kerja..dari Idea Buffet
menurut Buffet...kita hasilkan melalui kajian atau penelitian
so
saya gabungkan
Trade bersama sama bank besar..ini Idea buffet
maka lahir la TB ST
saya buat kajian lebih 1 tahun

saya tengok...perhati...ada juga org cuba tiru ..
ciplak idea saya..
he he...
belajar dari saya...pd mula nya..dah faham sikit sikit

asas
ubah nama
istilah istilah yg biasa saya guna...he he

Ntah ...???????????????....Apa NIAT dan Tujuan mereka mereka ni..
Suatu Masa...kita NAMPAK juga..
kalau saya...
saya ada SIFAT MALU...
ciplak...tokok tambah..

Idea org lain...

soalnya...
kenapa PERLU ...mahu UBAH UBAH nama Istilah yg sya Guna..?
kenapa tak ada SIFAT JUJUR..?

kalau setakat mau cari nama ke..org kenali kita..cari pengikut..TAK apa..Tapi..Jangan suatu masa nanti guna ASAS ilmu saya utk Cari bayaran..
ini Pantang Larang saya...

saya suka lagi..
tapi...
jgn buang atau ganti istilah istilah yg saya guna..

Ilmu saya di ciplak..tapi istilah di ganti...Kan ada maksud lain..
kan..TAK JUJUR ni...
Perlua you all faham dan tahu satu perkara...

Sebelum ini....baik di Malaysia...Indonesia..singapore..brunei..Thailand ..dan lain lain

Tidak ada sesiapa yg Tahu atau menggunakan
candle candle besar
sebagai signal utk melabur
yg saya kenal pasti sebagai BANK...
majoriti...semua Trader menggunakan Indicator dan news...
ini...melabur dgn candle besar...Ada volumes...

volumes ni...di ciplak..
sebelum ni..mana ada org TaHU..faham..
SIFAT..
ini pun Idea saya...org cuba ciplak
he he....

kalau mahu kembangkan Ilmu saya...BOLEH..

apa saya ckp ni...
sebelum saya...
ada ke ...org trade mcm saya ni...
folow candle besar....
kira volumes...

Saya tak kisah...
org ambil ilmu saya...sebab NIAT saya hanya mahu bersedekah saja
cuma...
kena JUJUR la..
buat la seCara JUJUR...
ambil Ilmu saya...ambil istilah istilah saya ..

supaya org lain pun faham...
Ini...ambil seabahagian...ilmu saja asas nya..lepas tu
istilah ..di tukar tukar...
kita bukan BODOH sangat...
kita bukan TAK BOLEH Study...Kenapa DIA buat macam ni...
kita bukan TAK boleh BACA...atau MENILAI...apa Niat atau Tujuan yg tersembunyi...?
Apa...?...saya BODOH sangat kah...
tak tahu menilai seseorg...

...JUJUR NI....penting...
sama
dgn...IKHLAS....

jumpa lg
as salam

================
catatan tambahan:

Tadi....Rafiq buat penerangan....soalan saya ..Kalau saya jadi you all..Apa saya akan BUAT..?

siapa Tahu ni....NI La RAHSIA saya.
Lahir Trade Bank...lahir KK...Lahirnya Smart Trade...KK...TK Kefhaman ..HH1 ..dari TERTIB ini
......
Ini Cara saya Belajar...Ini RAHASIA saya...
Saya akan simpan penerangan Rafiq tadi..selepas itu..Saya akan Baca...baca 2 ke 3 kali...selepas itu saya akan ambil pen..dan buku...kemudian saya akan Buat nota penting..keluarkan isi isi penting..selepas tu saya akan Baca...Baca..Ulang Ulang..bagi faham...dan Baru lah saya akan Menliti di Market ..cuba Memahami APA yg sebenarnya di sampaikan tadi...barulah akan Lahir seBuah KEFAHAMAN...

ini TERTIB saya
belajar ni..bukan perlu byk...

semangat ..kena betul cara nya
semangat ..x ada erti...x bernilai...kalau TERTIB tak Betul
Ada semangat utk belaJAR...tapi x betul TERTIB belajar...x ada nilai
yg saya bagi tahu tadi tu adalah TERTIB belajar yg Betul...

END

No comments:

Post a Comment