Wednesday, April 11, 2012

Di Chatroom Group FB Family of TBST I

7 April 2012, Pukul 11.00 - 13.27 wib
Jaka Suherman: abang din, ada persoalan dari salah satu member tbst..
Abang din: persoalan apa
Jaka Suherman: persoalannya, salah seorang member tbst ini sdh mengerjakan lukis-lukis market trade bank dan smart trade ..tapi ketika terjun di live.. masih loss..
ini jawaban dari abang din:
Abang din: he he..ni...Tak Faham ..Apa Trade bank..Apa Smart trade..dia tak MAHIR dgn Trade bank...Di malaysia...Ada seorg in box kat saya..dah setahun tak pernah loss Jika anda mahir dgn trade bank....cuma ada 2 saja keputusan...satu balik modal...dan satu lagi semasa reverse akan untung dia OP..
bukan market Trade bank ni...
MusTaHiL.....bagaimana? dpt mahir..senang saja...
antara MAHIR dan PAHAM beda ya bang...
kurang memahami = ragu = payah
perlu waktu untuk memahaminya lah,.. trade bank saya rasa bukan barang instan

..Utk MahiR...

1.Buat nota..
..Kerangka Kerja..EU..
..Apa Masalah Trade bank..
..Apa market batal trade bank
..Baca Ulang Ulang..Hafal..

2.lukis..lukis..lukis..
..Rujuk blog saya..
.Ambil Tarikh Tarikh trade bank
dari mei 2010 ..ke dis 2010

lepas tu..

..Cari sendiri...jan 2011 ke April 2012
.Perhati...bentuk market...hari...jam...size candle
buat di satu buku Khas, buat catatan...
buat ulang Ulang...sehingga Minda Separa Sedar you all Hidup.. ingatan you Kuat
Sama juga dgn Smart Trade...
ada apa persoalan?

kalau you all tidak ada persoalan..saya sendiri ada mahu tanya..he he

...MAHAL soalan saya ni...Saya belum lagi pernah tanya soalan ni pada rakan rakan di Malaysia..
Seorg yg MAHIR ,Trade Forex menggunakan APA?
Seorg yg TAK Mahir..Trade Forex menggunakan Mata..dan Akal...
sebab tu kena TIPU...sebab guna mata dan akal..
Siapa Trade forex guna mata dan Akal( minda sedar)..akan Kena TIPU..
org Mahir Trade Forex..GUNa Minda SePara sedar...
sebab tu....saya suruh ..lukis..lukis..lukis
kena lukis...lukis..lukis..kena lukis...lukis..lukis
kenal dgn Rafiq inas...student saya dari malysia..dulu..mac 2011...
langsung..tak tahu apa apa...mcm you all.. april 2011..sebulan saja
dia mula nampak..Minda separa sedar dia...aktif hidup..
tapi...KEHEBATAN rafiq ni...saya dapati...sesudah bulan november 2011
selepas saya ajarkan Trade Kefahaman...sebab Trade bank dan Smart trade ni ..ASAS dan Trade Kefahaman ni adalah BAB Lanjutan...
tapi....saya ajarkan Trade kefahaman secara umum saja belum ada Kerangka kerja...
Tapi....Rafiq ni..satu satu nya pelajar saya yg CEPAT faham dgn apa yg saya sampaikan walau secara umum...
plan saya...tahun 2012 ni..baru saya akan ajarkan trade Kefahaman secara detail..
saya akan sediakan Kerangka kerja...tapi....ada seorg lg..lebih hebat dari rafiq...
seorg perempuan...dia gabungkan TB..st dan trade Kefahaman serta HH 1 trade
modal cuma 180 usd Mula okt 2011.. Janury 2012....sudah jadi Millionaire...
3 bulan lebih saja...sehingga bank malaysia..ribut...call dia.. dia tinggal dekat dgn saya....satu propinsi..

YAKIN BOLEH

Dengar kata kata akhir saya ni.......baca ulang ulang Ya...Ingat ya selalu...
...Ikuti Kelas saya tahun ni...buat nota...Baca Ulang ulang nota saya....You All akan Lebih Baik dari Rafiq...Ummie Aida...PERCAYA dgn DIRI...sebab tahun ini...Saya ajar kesemua sekali ...LENGKAP...tahun lalu baru sekitar 40 % saja..

as salam semua

jumpa lagi

No comments:

Post a Comment