Wednesday, April 11, 2012

PENDAPAT PERIBADI BG DIN MENGENAI ISU HUKUM FOREX

L0KASI GROUP TRADE BANK DAN SMART TRADE FOREX
SELASA MALAM RABU 10/4 2012

Forex ni...
ada ulama kata haram...ada ulama halal..
.dlm islam di Panggil..KHILAF...
Kita org awam ni....ikut saja..
bukan forex saja..Ulama berbeda pendapat
byk perkara....
spt solat....
pun byk perbedaan pendpt....
cth lain...spt rokok
so...
kita Ikut saja la...
kalau saya...saya ikut kata ulama yg kata Halal
ikut Ulama juga...
dan saya bukan guna swap ke
beli tunai....
saya...bukan teka teka....mcm org main judi
saya belajar...belajar..belajar...
guna ilmu pengetahuan...
Tuhan Maha Mengetahui
Ulama yg kata Haram..pun kita dengar apa hujah hujah /alasan alasan mereka...
pastu saya fikirkan...BETUL ke alasan mereka...betul ke mereka faham perkara ni..
atau sekadar dengar dengar dari org lain saja......Ulama yg kata TAK haram
pun kita dengar,apa hujah hujah /alasan mereka..pastu saya fikirkan....
pastu.....
boleh buat perbanDingan....
NAMPAK....NAMPAK....NAMPAK....siapa yg BETUL
alasan nya...
sebab mereka ni kedua dua Ulama...org yg Ahli dlm bidang agama
cuma....KEKUKUHAN ...mana satu yg IKHLAS..
kita boleh kaji....selidiki..
kalau org kata kat saya...
tanya saya...napa masih berniaga forex?
senang je saya jwb....
Ulama kata TAK haram.. kalau di Akhirat pun...jika di tanya...
saya jwb mcm tu juga...
sama saja..
Saya ada ikuti juga...dan baca...
ulama kata Haram....
kebanyakan alasan mereka...Forex ni boleh MemUdaratkan ...
nanti tak mahu kerja...he he
depan pc saja 24 jam..he he
ini antara alasan mereka...
sebenar nya....alasan mereka ni...Timbul dari HANYA mendengar dengar saja...
dengar sini sikit..dengar sana sikit...
dengar sini...org kena tipu...
dengar sna...org Rugi..
tapi....mereka TAK TAHU...apa apa dlm bidang ini
mereka Langsung TAk ada apa apa pengalaman
sebab tu....bila kita KAJI..alasan aalsan mereka TAK KUKUH...
berbalik pulak kpd ..Ulama yg kata forex TAK haram....
cara mereka bagi penerangan...TAK BERBELIT BELIT
TAK kempen sana ..tak kempen sini..he he
mereka terangkan ..JELAS...
..mcm mana forex tu...Jadi Halal dan mcm mana forex tu jadi Haram.....
jelas...terang...Tak pusing kiri ke...pusing kanan ke
NAMPAK....
Clear..
kalau Buat mcm ni...akan Jadi haram...
tapi..
kalau Buat mcm ni....akan jadi TAK haram...
JELAS...
jadi...
Kita sendiri la...yg berfikir
menimbang Tara...
kalau...katakan......SEMUA Ulama kata...Forex ni Haram...
kita akur la
kita IKUT la
mcm Riba la...
semua Ulama...kata Haram...
kita akur la....
walaupun gaji gaji ulama tu..di bayar melalui bank
walaau mereka beli keta ke...rumah ke..loan kpd banak
bank
Kdg kdg saya TAK Faham ....
dulu ulama di Malaysia ni...kata forex Tak HaRAM....Tak mau Kacau...ambil tau tentang
forex ni
5 atau 7 tahun lalu ke
sekrg....
bila org Melayu/islam...mula pandai sikit sikit dan ada kemajuan dlm perniagaan ini
BOLEH UBAH HUKUM...
SUKA SUKA
tetiba saja
jadi
HARAM...
Pelik.....pelik....pelik...
tu......cuba tenguk....MUI...Indonesia
Majlis ugama Islam Indonesia
bagi Fatwa.....forex TAK haram
Maaf ckp....
kalau bidang agama ni...
mereka LebiH ABANG dari kita di malaysia ni
tengok saja..terjemahan Al Quran....
kita masih guna ABANG kita dari Indonesia
Tu la....saya Rasa Pelik...
tapi...
ini pendpt peribadi saya
saja
setelah buat perbandingan dan kajian
..masing masing la..

DARI: BG DIN

No comments:

Post a Comment

Post a Comment